De Telegraaf op tabloid

Doelstelling:

Abonnees informeren en begeleiden naar het nieuwe formaat van De Telegraaf. Maximaal 5.000 opzeggingen en 25.000 proefabonnementen.

Doelgroep: 

  • Abonnees (500.000)
  • Potentiële abonnees (oud abonnees)

Strategie/Concept:  

Redactioneel is er veel publiciteit geweest voor De Telegraaf op het compactere tabloid formaat. Voor de abonnees is er een campagne opgezet om ze te informeren. Daarnaast is er een prijsactie gestart waarbij mensen een proefabonnement konden nemen. Alle proefabonnement zijn opgevolgd in diverse vormen.

Media- en middelenstrategie:

Informatiecampagne abonnees: Print, Social Media, speciale website met 100 faq’s, DM, e-mail, callcenter inbound.

Wervingscampagne: Print (insteker bij losse verkoop), radio, tv, online (social media), telemarketing (outbound), e-mail.

Resultaat:

65.000 proefabonnees!

3.200 opzeggingen

Kleine 2.000 reacties op online vragen beantwoord (via moderator)